آموزش, مقالات

لیبل اموال و انواع آن

لیبل اموال یا همان برچسب اموال همان برچسب هایی هستند که بر روی اموال ادارات و شرکت ها نصب می گردد تا علاوه بر اینکه از یکدیگر تفکیک می شوند احتمال سرقت آن ها نیز کاهش پیدا کند.

مدیران شرکت ها و ادارات نمی توانند دائما از اموال موجود در موسسات محافظت کنند، بنابراین بهترین و هوشمندانه ترین کار ممکن این است که از برچسب اموال برای حفظ آن ها استفاده کنیم.

به کمک بارکد می‌توان فهمید هر کدام از اموال موجود در اداره، در کجا و توسط چه کسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال در سیستم ثبت می‌شود اپراتور A در اتاق B طبقه C دقیقا چه اموالی را در اختیار دارد و در دوره‌های بعدی اموال گردانی به راحتی تنها با اسکن کردن بارکد اتاق، پرسنل و اموال مغایرت‌ ها به راحتی پیدا می شوند.

جنس تشکیل دهنده این محصول ضد جعل است. همچنین قدرت چسبندگی فوق العاده، باعث چسبیدن این اقلام بر روی انواع سطوح هموار و ناهموار شده و امکان جدا کردن این برچسب ها از روی سطوح تقریبا صفر است ولی اگر این اتفاق بیفتد باعث شکسته شدن و خرد شدن آن می گردد.

 

شاید بخواهید مقاله ای در مورد لیبل های PVC را نیز مطالعه کنید.

 

انواع برچسب اموال

لیبل اموال گچی (برچسب خرد شونده)

لیبل گچی از رایجترین نوع لیبل‌ اموال هستند. که به صورت کامل از روی سطح جدا نمی‌ شوند و موقع جدا شدن تکه تکه و خرد می‌ شوند به همین دلیل با اسم لیبل خرد شونده نیز شناخته می‌ شوند.

لیبل های گچی مقاومت بالایی دارد و علاوه بر اینکه برای بارکد گذاری اموال مناسب هستند، به عنوان برچسب پلمپ و برچسب گارانتی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

لیبل اموال لایه شونده

برچسب های لایه شونده که به لیبل های Distract نیز معروف هستند، به دلیل قدرت چسبندگی زیاد هنگام جدا شدن از روی سطح لایه لایه می‌ شوند و به طور کامل نمی‌ توان آن را از روی سطح جدا کرد. برچسب‌ های لایه شونده از جنس الیاف فایبر هستند و چسبندگی و انعطاف بالایی دارند و در برابر رطوبت و حلال‌های شیمیایی دارای مقاومت بالایی می باشند.

لیبل اموال شبرنگ

این نوع لیبل ها نور را بیشتر از خود منعکس می‌کنند و برای محیط‌های کم نور و تاریک مناسب می باشند. لیبل‌های شبرنگ در دو نوع خرد شونده و غیر خرد شونده موجود هستند. لیبل‌های شبرنگ خورد شونده (اکرلیک) برای بارکدی کردن اموال و مصارف امنیتی مناسب هستند چون به راحتی از روی سطوح جدا نمی‌ شوند و هنگام جدا شدن خرد می‌ شوند.

اما لیبل‌های شبرنگ غیر خرد شونده (پت) به طور کامل از روی سطح جدا می‌ شوند و بیشتر در انبارها و کارخانه‌های کم نور استفاده می‌ شوند که در رنگ‌های مختلف نارنجی، نقره‌ای، زرد و … موجود است.

برچسب اموال RFID

 این مدل LABEL نسبت به دو مدل قبل، پیشرفته تر است و برای استخراج اطلاعات نیاز به امواج رادیویی دارد.

مزایای لیبل اموال

  • چسبندگی بسیار بالا

  • خرد شوندگی در زمان جدا شدن

  • قابلیت انعطاف پذیری

  • قابل نصب بر روی انواع سطوح روغنی

  • مناسب برای استفاده در دماهای بالا

  • جنس غیر قابل کپی و ضد تخریب

  • تحمل حرارت تا ۲۸۰ درجه سانتیگراد

  • رنگ های آبی، زرد، سبز، قرمز، نارنجی، نقره ای و سفید

  • ضد خش و ضد آب

  • دارای کیفیت تصویر، متن و ماندگاری عالی

  • مناسب انبارداری، مدارس و دانشگاه ها، شهرداری و خدمات شهری، بیمارستان و کلینیک

 

شما می توانید برای مشاوره و خرید با کارشناسان ما در رمزینه سنتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید